#مالکیت فکری در حوزه #هوش مصنوعی، قفلی که به دست #ای تکفام گشوده می‌شود

#مالکیت فکری در حوزه #هوش مصنوعی، قفلی که به دست #ای تکفام گشوده می‌شود

#هوش مصنوعی (Al) به طور فزاینده‌ای باعث پیشرفت‌های مهم در حوزه #فناوری و #تجارت شده است. علاوه بر این، این موضوع تأثیر گسترده‌ای در صنایع و جنبه‌های مختلف دارد.

در یک توصیف کلی دردسترس‌بودن داده‌های آموزشی و پیشرفت در توان محاسباتی بالا و مقرون‌به‌صرفه، به رشد Al دامن می‌‌زند. از طرفی AI در جنبه‌های مختلف با مالکیت فکری(IP)  در حوزه #نرم‌افزار هم‌پوشانی دارد.

 

خط‌مشی مالکیت فکری در حوزه هوش مصنوعی و نرم‌افزار در #ای تکفام

سیستم‌های #مالکیت فکری برای ایجاد انگیزه و برای نوآوری و خلاقیت‌های جدید طراحی شده‌اند. تا همین اواخر این نوآوری‌ها و آفریده‌ها یکی از ویژگی‌هایی مهمی بود که بشر را متمایز می‌کرد و او را برای رسیدن به جایگاه‌های مختلف در جهان به‌پیش می‌برد.

ازآنجایی‌که #هوش مصنوعی همچنان به‌عنوان یک فناوری همه‌منظوره با کاربردهای گسترده در سراسر اقتصاد و جامعه ظهور پیدا می‌کند، زمینه‌ساز به‌وجودآمدن سؤال‌هایی خواهد شد که رابطه مستقیمی با سیستم‌های مالکیت فکری دارند.

#ای تکفام تلاش کرده تا با پاسخگویی به این سؤال‌ها رابطه اساسی بین #هوش مصنوعی ، #نرم افزار و #مالکیت فکری را روشن کند. اینکه تا چه اندازه مالکیت فکری می‌تواند مشوق ایده‌های نوظهور در حوزه هوش مصنوعی شود؟ آیا ایده‌های به وجود آمده در حوزه هوش مصنوعی نیاز به تغییر در چارچوب‌های مالکیت فکری دارند یا خیر؟

#ای تکفام تلاش می‌کند تا سد‌های موجود در این مسیر را یکی پس دیگری بردارد و مسیر حفاظت از مالکیت فکری در حوزه نرم‌افزار و حوزه هوش مصنوعی را برای افراد روشن‌تر کند.