۵ دلیل که کسب‌وکار شما به ثبت اختراع نیاز دارد

۵ دلیل که کسب‌وکار شما به ثبت #اختراع نیاز دارد

شاید همیشه با خودتان فکر کنید که چرا یک کسب‌وکار یا یک ایده نیاز به ثبت اختراع دارد؟ آیا اصلاً #ثبت اختراع و #مالکیت فکری ارزش هزینه‌کردن دارد یا می‌توان بدون انجام چنین هزینه‌ای به کار خود ادامه داد؟

بله مطمئناً بدون انجام چنین هزینه‌ای هم می‌توان به کار خود ادامه داد، اما اهمیت و فواید آن آن‌قدر قابل‌توجه است که نشود به‌راحتی از خیرش گذشت. مالکیت فکری در قالب‌های مختلفی از جمله #علائم تجاری، #حق چاپ و #ثبت اختراع ارائه می‌شود.

#ای تکفام به شما می‌گوید این مالکیت در چه زمینه‌هایی به کسب‌وکارتان کمک می‌کند:

  • حفاظت از محصولات و خدمات نوآورانه، همه آن چیزهایی که فکر، ایده، تلاش و خلاقیت شما یا مجموعه‌تان پشت آن است.
  • افزایش دید، جذابیت و ارزش محصولات خود در بازار، با این کار بازار را متوجه توانایی‌های خود می‌کنید.
  • کسب‌وکار و محصولاتتان را از رقبا متمایز کنید تا به مخاطب هم بگویید قرار است تغییرات مهم و جدیدی در زندگی او ایجاد کنید.
  • دسترسی به اطلاعات و دانش فنی و تجاری، هرچقدر پشتوانه علمی و فنی قوی‌تر داشته باشید، محصولات و خدمات شما هم کارآمدتر خواهد شد.
  • از خطر استفاده ناآگاهانه از محتوای اختصاصی شخص ثالث یا ازدست‌دادن ناخواسته اطلاعات ارزشمند، نوآوری‌ها یا خروجی خلاق خود جلوگیری کنید.

در بازاری که محصولات، رقبا و مالکیت‌‌های فکری به‌سرعت در حال رشدند، وقتی شما حافظ محصول کسب‌وکار یا ایده شخصی‌تان باشید، می‌توانید موفق شدن در این بازار را تضمین کنید.

ما در #ای تکفام همراه شما هستیم تا با ارائه کامل‌ترین و اصلی‌ترین مسائل درباره مالکیت فکری و ثبت اختراع همچنان متفاوت و بی‌رقیب بمانید.